Nyligen arrangerades den nionde MBM-konferensen efter ett par års pandemiuppehåll. Detta event fortsätter att vara den ledande mötesplatsen för de största aktörerna inom träningsindustrin.
Årets MBM-konferens, som arrangerades på Sunlight hotel i Nyköping, samlade representanter för en stor mängd klubbar med en gemensam omsättning på över 3,7 miljarder kronor. Men vem som helst blir inte inbjuden – utan här deltar utvalda toppchefer för de stora gymmen och träningskedjorna. Tillsammans med ledande leverantörer skapas en optimal konferens för de individer som leder, driver och utvecklar branschen.
Ett program som innehåller det mesta
Deltagarna gavs möjligheten att:
- Träffa likasinnade branschkollegor och utbyta värdefulla erfarenheter.
- Upptäcka nya affärsmöjligheter tillsammans med ledande leverantörer.
- Ta del av inspirerande föreläsningar.
- Möjlighet att få ny energi genom att njuta av mat, dryck och underhållning i en förstklassig miljö.
– Återigen bekräftade vi att konceptet som MBM bygger på är extremt uppskattat. På 1,5 dagar får vi in ett fullspäckat program med en mängd värdeskapande aktiviteter. Tid är pengar och MBM-deltagarna vill vara effektiva och formatet som finns är uppstyrt på minutnivå – alla vet vad som erbjuds och förväntas. Det är en stor framgångsfaktor, menar arrangör Björn Johansson från GymBusiness.
Höga betyg från deltagarna
Till MBM 2023 anslöt ca 90 personer och ingen annan konferens i Norden samlar så mycket ”power” i ett och samma rum. Här följer några kommenterar från årets deltagare:
”Grymt givande dagar och upplägget får verkligen 10/10 av mig.”
”Väldigt bra ordnat och genomfört – jag var full med energi när jag kom hem.”
”Tack för ett starkt värdskap, otroligt värdeskapande program och engagerade deltagare.”
”Två mycket bra dagar och fantastiskt ordnat som vanligt med bra möten och intressanta föreläsningar. ”
”Imponerande att ni lyckas samla så många av de stora, det är starkt.”
”Wow vilka dagar vi fick i Nyköping. Väldigt välordnat event där vi alla verkligen såg varandra som kollegor.”
Branschen går in i en spännande fas
I minglet på MBM kunde man höra många positiva signaler om branschens närmaste framtid. Det är full fart på gymmen och många verksamheter har en expansionsplan de vill förverkliga.
En stor utmaning kom ofta på tal – ”vi behöver höja priset på våra tjänster”. Träningsindustrin har en produkt som allt fler vill ta del av – för att skapa win win för alla behöver gymmen bli bättre på att debitera för sin expertis.
– När så många viktiga beslutsfattare samlas på samma plats kan det bli en del heta, men produktiva, diskussioner. MBM är en unik mötesplats där informella beslut kan tas som gynnar alla aktörer i branschen. Jag ser fram emot att en fortsatt dialog sker bland toppcheferna – för att ge branschen den lönsamhet och respekt som den förtjänar, avslutar Björn Johansson från GymBusiness.