Under Armour satsar i Sverige. Till hösten öppnar sportvarumärket en ny flaggskeppsbutik på Hamngatan i Stockholm.
Hösten 2019 öppnade Under Armour sin första svenska butik, i Mall of Scandinavia i Solna. Sedan dess har de även öppnat en outlet i Hede Fashion Outlet i Kungsbacka.
I höst är det dags för ytterligare en butik. Den här gången på Hamngatan 30-32, mitt emot Gallerian i centrala Stockholm.
Bakom satsningen ligger företagen Nordic Retail & Sports (NRS) och MNO Sport.
– ”Vi har under en tid sökt rätt läge för vårt andra ”brand house” och känner att vi fick en fullträff med bästa läge på Hamngatan. När alla delar av nya Sergelstan står färdigbyggda blir den ett naturligt nav i Stockholms innerstad med ett rikt och myllrande folkliv under stora delar av dygnet”, säger Peter Lindståhl, vd på NRS.
Butiksytan är på 270 kvadratmeter och Peter Lindståhl lovar en butik som sticker ut i mängden.
– ”Upplevelsen kommer att bli magisk. Att vi dessutom kan göra det under pågående pandemi visar hur starkt vårt varumärke är”, säger han.
– ”Ända sedan jag började arbetet med att etablera Under Armour på den nordiska marknaden har jag önskat en butik i centrala Stockholm. Samarbetet med NRS, som är proffs på retail, har gjort denna önskan möjlig. Läget och lokalen är precis det vi letat efter”, säger Andreas Runemark, försäljningschef för Under Armour Norden.
Under Armour samarbetar med ett antal världsatleter och profiler som Tom Brady, Steph Curry, tungviktsvärldsmästaren i boxning Anthony Joshua, simmaren Michael Phelps som är den mest framgångsrike olympiern genom tiderna, alpina skidåkaren Lindsey Vonn, och Dwayne ”The Rock” Johnson.