Att kunna ta semester fullt ut som ägare inom friskvårdsbranschen är i princip omöjligt. Men teamet på Zoezi hjälper dig att ta de nödvändiga stegen för att du ska kunna koppla av så mycket som möjligt.
1. Schemalägg personalen och förbered uppgifter
Självklart är förberedelse A och O när det kommer till perioder med lägre bemanning och mandat på plats. Att schemalägga måste vara enkelt. Det har Zoezi tagit fasta på och har byggt planeringen efter hur du använder den. All schemahantering och tillgänglighet sker på samma plats. Drag and drop av de klasser du vill schemalägga. Vill du lägga till en ny klass eller popup-händelse behöver du bara klicka var den ska ligga i schemat och därefter Lägg till. Du behöver inte hoppa mellan olika system för att se behörigheter, produkter och tillgängligheter. Samma sak med dina resurser.
På din personliga dashboard i systemet kan du enkelt lägga till uppgifter till sommarpersonalen som inte får glömmas. Repetera “Töm soptunnorna” varje dag eller påminn dina PTs att återkoppla till klienter. Allt per automatik och på samma bräde som gruppträningsschemat och inpasseringshistoriken.
2. Möjliggör spontanträningar på din anläggning när ni är mindre bemannade.
Tröskeln måste vara låg för att fånga in de intressenter som är nyfikna. Det är vi överens om.
För många steg vid dörren för spontanbesökare innebär tapp av intresse omedelbart.
Med Zoezi MyBusiness räcker det att kunden går in på er hemsida i telefonen för att komma in. Ingen app, ingen användare, inga manuella uppgifter att fylla i.
Ett klick för “Gå med”, ett andra klick för lägg “Engångsträning” i kundkorgen. På tredje klicket identifierar sig kunden med BankID, Facebook eller Google och betalar därefter på det sätt som önskas. Efter dessa få steg klickar kunden på “Öppna ytterdörr” och är inne för sitt första pass på mindre än några minuter.
3. När krisen uppstår: Var lugn i att du kan administrera allt från hängmattan.
Oavsett hur förberedd du än är så kan vi räkna med att saker ändå landar i ditt knä fyra dagar in i semestern. Vi har alla varit där, vi vet alla att det kommer. Och det sista du vill då är att plocka upp laptopen när du umgås med din familj.
Med Zoezi MyBusiness når du hela ditt företag var du än är i telefonen. Den molnbaserade lösningen är inte bara oberoende av plats – Den har dessutom samma användarvänliga gränssnitt i telefonen som på datorn. Det vill säga – att du når ditt ärende lika snabbt som du scrollar på facebook.
Du loggar in på din ägarsida med fingeravtrycket i BankID och hittar därefter allt. Schemat du behöver korrigera, fakturan du behöver dubbelkolla, instruktören du behöver byta ut. Du slipper zooma med fingrarna, du slipper växla mellan olika program eller flikar och förhoppningsvis är du klar på lika lång tid som om du skulle kollat vädret.
Zoezi vill såklart inte att du skall behöva avbryta semestern för att jobba, men om det sker ska du vara trygg i att det går enkelt och snabbt att åtgärda det du behöver med Zoezi.
När du är tillbaka efter semestern kan Zoezi med glädje också berätta om flera nyheter som gör att du kan växla upp din verksamhet ytterligare! Läs gärna mer om sommarreleasen här.
Njut av sommaren önskar teamet på Zoezi!