Friskvårdskedjan Actic, med 180 anläggningar och drygt 180 000 medlemmar, har i en grundlig upphandling valt Casall som leverantör av personalkläder till alla sina instruktörer och personliga tränare.
Actic har under en längre tid arbetat aktivt med att utveckla sitt varumärke och presenterar nu ett av flera strategiska samarbeten för att levandegöra och stärka den kommande plattformen. Att personalens roll i förlyttningen är central är självklart och Actic låter nu meddela att personalens kläder, på samtliga marknader, framåt kommer att vara av märket Casall.
”Valet av Casall känns självklart då vi delar värderingar och syn på träning, kvalitet och hållbarhet. Att vårt team stolt kommer bära Casalls kläder är en viktig del av vår varumärkesförflyttning och det ser vi verkligen fram emot”, menar Sofia Brandberg, Chief Marketing Officer på Actic.
Actic har under omfattande utredning testat och utvärderat ett flertal varumärken innan valet föll på Casall som exklusiv leverantör.
”Vi är stolta över att vara förstahandsvalet för gym och studios när det gäller kläder till instruktörer och PTs eftersom det är en målgrupp som verkligen sätter våra kläder på prov. För oss är det ett viktigt kvitto på att våra plagg är överlägsna när det gäller kvalitet, funktion och livslängd. Att nu ytterligare en stor aktör som Actic väljer Casall är verkligen glädjande och vi ser fram emot vårt kommande samarbete”, säger Nanna Hedlund, VD på Casall Sport.
Samarbetet inleds i april 2021.