Nenda tar plats på Actics anläggningar – retail media gör entré på gymgolvet

Actic tar in Nenda som leverantör av en ny digital skärmlösning på sina anläggningar. Satsningen ska både förbättra kommunikationen med medlemmarna och ge nya kommersiella möjligheter genom annonsering på utvalda skärmar.

Nenda blir ny partner för Actics skärminnehåll

Med den nya lösningen samlar Actic styrningen av allt skärminnehåll på kedjans svenska anläggningar. Skärmarna ska användas för att inspirera och informera medlemmar – från träningsinspiration till lokala nyheter och aktuella erbjudanden.

En mindre del av skärmtiden avsätts för externa annonsörer, vilket ger Actic möjlighet att finansiera satsningen och samtidigt skapa nya intäkter vid sidan av det ordinarie informationsflödet.

“För oss är det här ett steg i att förbättra kundupplevelsen, effektivisera driften och skapa nya intäktsmodeller. Nendas system gör allt detta på ett väldigt enkelt sätt. Vi har nu en helhetslösning som hanterar alla behov av skärminnehåll i våra lokaler, oavsett utbud och erbjudande,” säger Gisela Jacobsson, marknadschef på Actic.

Del av ett växande retail-media-nätverk

Närmare 100 Actic-anläggningar ansluts nu till Nendas nätverk av gym, barer och eventcenter, där relevanta budskap enligt bolaget når över 2 miljoner människor varje månad.

“Vi är väldigt glada över att Actic väljer Nenda. De får en plattform som gör det enkelt att kommunicera lokalt och centralt. Retail media är på mångas läppar, men det har varit svårt för många att realisera värdet. Nenda som helhetsleverantör gör detta möjligt,” säger Anders Hässel, grundare och vd på Nenda.