Fightbox teamar upp med Gymleco när nya studion öppnas

Fightbox, träningskonceptet som kombinerar funktionell styrketräning och kampsportsinspirerad fys, öppnar i början av mars sin tredje studio, denna gång på Stureplan i Stockholm.

Sedan starten i Slussen har gymmet även öppnat verksamhet i S:t Eriksplan och nu expanderar de ytterligare, och flyttar in i Nespressobutikens gamla lokaler på Kungsgatan med ingång via Brunnsgatan. I den nya lokalen planerar grundarna att bredda konceptet ytterligare och kommer kunna erbjuda medlemmarna större ytor, möjlighet till egenträning.

”Vi är extremt glada över att få öppna på denna adress, efter att ha jagat efter en ny lokal i snart fyra år nu. Att få utveckla vårt träningskoncept med förutsättningarna den här lokalen ger oss är obeskrivligt motiverande. Vi kan knappt vänta på att få ge våra medlemmar och Stockholmarna den mest exceptionella träningsupplevelsen i branschen. Detta kommer verkligen bli något utöver vad som kan förväntas av en träningsanläggning.” Säger André Bånghäll, Marknadsansvarig.

Vad kan man förvänta sig av nya studion?

Inför öppningen av Stureplan så kommer vi öppna på dubbelt så stor yta som vår studio på Slussen, Vi har varit extremt lyhörda så denna enhet kommer att bjuda på större omklädningsrum, gym att träna på medans det pågår klasser på stora golvet. Konditionsrum med löpband, cyklar och roddar. Vi kommer ha en infraröd bastu och behandlingsrum. Men kärnverksamheten är fortfarande gruppträningen och den kommer bli i absolut världsklass när vi äntligen fått plats med lite roligare utrustning som airbikes och motorlösa löpband. Det blir extra cheese!

Vad är viktigt när ni väljer samarbetspartners kring utrustning?

Vår utrustning används extremt mycket, den kastas och slits genom våra 10 dagliga klasser. Därför måste det vara bra kvalitet på riktigt. Inga ord kan beskriva hur glada vi är att teama upp med Gymleco på Stureplan. Detta samarbete ger oss en trygghet som gymägare och en kvalitetstämpel för den medvetna besökaren. Det känns väldigt bra och vi är supertaggade inför smygstarten den 2 Mars.

Svenska Gymleco, som är involverade i flera spännande gymsatsningar, är nöjda med utvecklingen:

“Att träningsanläggningar väljer Gymleco i sin expandering är ett kvitto på att vi har utvecklat ett varumärke med produkter som står sig starka på marknaden” säger Linda Sotkasiira, marknadschef på Gymleco.