I det här avsnittet ska vi prata om att nischa sig mot seniora målgrupper och det gör vi tillsammans med Activages vd Kristoffer Sjöberg.
Activage grundades av Katja Ekvall som efter att ha hjälpt sin pappa med träning när han blev äldre och sjuk. När hon skulle ordna en personlig tränare åt sin pappa stötte hon på problem. De tränare hon pratade med ville antingen inte riktigt jobba med äldre personer, eller så tyckte de sig sakna kunskap. I USA hade de dock kommit mycket längre och det hela slutade i att Katja tog tag i saken själv och skapade sitt egna koncept med inriktning mot seniorträning.
Det blev Activage, och det blev mer än bara ett gym.
Kristoffer Sjöberg har flerårig erfarenhet av att motivera och engagera seniorer till en mer aktiv livsstil. Hans arbete med seniorträning har uppmärksammats i flera stora tidningar och tv-program dom senaste åren.
Häng med på ett intressant samtal kring en intressant målgrupp med oerhört stor potential.
Sweaty Business podcast hittar du där poddar finns, på Spotify eller här.