Från och med den 1 februari 2025 tar Medley ansvar för driften av äventyrsbadet, badanläggningen och gymmet på Gustavsvik – Örebros största och mest besökta turistattraktion.
Samtidigt som First Camp tar över driften av campingen och Örebroporten blir ensam ägare av Gustavsviks äventyrsbad och camping, Örebros största och mest besökta turistattraktion.
Satsningen handlar om att stärka anläggningarna och skapa förutsättningar för framtida utveckling – både för besökarna och för näringslivet i Örebro. Genom att rusta anläggningen i tre till fyra etapper ser Örebroporten till att Gustavsvik blir en ännu mer attraktiv destination
– Medleys verksamhet har de senaste åren blivit allt mer upplevelseorienterad. Fler och fler simhallar har tydliga element av lek och familjefokus, vilket betyder att vi har ställt om till att vara verksamma inom besöksnäring och upplevelseindustri, med gästerna i fokus. Med Gustavsvik vill vi bygga vidare på en redan framgångsrik destination och tillsammans med fantastiska medarbetare på plats både vidareutveckla det som redan är starkt och addera koncept och kompetenser som följer med Medleys position som branschledare inom stora friskvårdsverksamheter. Tillsammans med Örebroporten och First Camp ser vi fram emot att, bland mycket annat, göra Lost City ännu mer attraktivt för de yngsta gästerna och Gustavsvik i sin helhet till en mötesplats för hälsa, lek och träning, säger Daniel Almgren, VD på Medley.
Förutom renovering blir det också ett särskilt fokus på att göra anläggningen mer tillgänglig för barnfamiljer. Medley kommer bland annat att erbjuda fler simskoleplatser som ett komplement till de platser som erbjuds idag, vilket uppges vara mycket efterfrågat i Örebro. First Camp, som är Nordens ledande aktör inom camping, väntas driva besökare från stora delar av Europa till Gustavsvik och Örebro.
– Med Örebroporten som helägare och i samarbete med erfarna aktörer som Medley och First Camp, är målet att framtidssäkra Gustavsvik som en ledande turistdestination. För näringslivet ser vi också att det skapar förutsättningar för till exempel hotell och spa, samt en utökad eventverksamhet med konserter och andra evenemang på anläggningens stora grönområden, säger Jeanette Berggren VD Örebroporten.