New Balance blir ny officiell huvudpartner till ett av världens största lopp, svenska Göteborgsvarvet. Samarbetet löper under de kommande åren och de 4 000 funktionärer som varje år engagerar sig under Göteborgsvarvet kommer att bära New Balance officiella kläder med start 2019.
New Balance är sedan tidigare officiell kläd- och skosponsor till två av världens mest prestigefyllda maratonlopp, TCS New York City Marathon och Virgin Money London Marathon. Nu är det dags att ta ett grepp om den skandinaviska marknaden.
– Löpning är en stor del av vårt DNA och att få vara mitt i navet av löparcommunityn är något som betyder mycket för oss. Vi vill vara på plats där spänningen tar över innan start och där löparna går i mål och vrålar av lycka. Vi ser fram emot att fira det ögonblicket tillsammans med dem, säger Hanna Löfberg, Marknadsansvarig på New Balance.
Bo Edsberger, Race Director på Göteborgsvarvet, tror att New Balance erfarenhet från andra stora lopp kommer att förhöja upplevelsen för deltagare och publik.
– Att New Balance, som siktar på att bli det ledande varumärket inom löpning, även väljer att satsa stort i Sverige och tillsammans med Göteborgsvarvet känns inspirerande! Det är väldigt kul att vi tillsammans skapar ett riktigt bra sammanhang för löpälskare.
Det första loppet i den gemensamma satsningen är 40-årsjubilerande Göteborgsvarvet som arrangeras den 18 maj 2019. En av de profiler som redan är involverade i New Balances satsning inom löpning är det 26-åriga stjärnskottet inom friidrott, Lovisa Lindh från Göteborg.
-Vi är redan i full gång med förberedelserna inför Göteborgsvarvet och håller på att se över möjligheterna att kombinera bra innehåll och aktiviteter med intressanta profiler. Oavsett om man är en dedikerad löpare, entusiast eller springer för välgörenhet vill New Balance hjälpa varje löpare att uppnå sitt mål, säger Hanna Löfberg.