Tack vare affärssystemet MyBusiness från Zoezi kan Sturebadet lägga mer fokus på att fortsätta utveckla och stärka sin kundupplevelse.
– Nu kommer vi få mer utrymme att ta vara på de idéer som florerat i verksamheten, men som inte blivit genomförda tidigare, säger Sturebadets vd Sunniva Fallan Röd.
Sturebadet är ett anrikt och exklusivt spa i hjärtat i Stockholm, med ett unikt koncept inom hälsa och välmående. Spabehandlingar, mental avslappning, kost och träning är de fyra hörnstenar som ligger till grund för verksamheten och målsättningen är att leda kvalitetsutvecklingen inom dessa fyra områden. Med det nya affärssystemet från Zoezi kan nu Sturebadet åter lägga fokus på att fortsätta utveckla och finslipa sin verksamhet.
– Vi hade letat ett tag efter ett nytt affärssystem med mer kundfokus innan vi till slut hittade Zoezi. Tidigare tog datakrångel mycket tid och fokus från verksamheten och med Zoezi har vi en fått leverantör som förstår våra behov, som gått in helhjärtat och håller oss i handen under hela resan. Vi kunde till och med lansera systemet tre månader tidigare än planerat, trots att det inte hade gått mer än ett par månader sedan första kontakten med företaget, säger Sunniva Fallan Röd.
Sturebadet har ungefär 2 500 medlemmar, som varje dag har tillgång till träningsanläggning och spa. Dessutom besöker omkring 30 spagäster den anrika anläggningen varje dag. Tanken med det nya affärssystemet är dels att internt kunna hantera kundernas bokningar och köp, men också att erbjuda ett användarvänligt och enkelt system där medlemmar ska kunna logga in och boka träningspass, hantera bokningar och köpa behandlingar bland annat.
– Det viktigaste för mig när det gällde valet av affärssystem var att det skulle fungera som ett hjälpmedel för oss och som kan underlätta för personalen i det dagliga arbetet. Det känner jag verkligen att vi har hittat med Zoezi, fortsätter Sunniva Fallan Röd.
Trots två års pandemi har Sturebadet kunnat hålla öppet under hela tiden, dock med vissa begränsningar i antal platser och rutiner. Mycket av detta lever kvar och även fortsättningsvis kommer Sturebadet att erbjuda färre platser än tidigare för att kunna göra upplevelsen för besökarna än mer exklusiv.
– Pandemin har varit en fin läroperiod för oss, som vi har tagit oss igenom tillsammans med våra medlemmar. Nu satsar vi på att ta kliv framåt och är väldigt tacksamma att ha Zoezi med oss på vägen, avslutar Sunniva Fallan Röd.