Allt inom träning handlar om funktion. Kläderna, dryckerna, redskapen. Allt förutom tvålen. Det ville Tom Flumé ändra på. I nya podden Tvålkungen berättar han om hur han satsade allt på göra världens bästa tvål.
Tom Flumé vet hur det är att träna mycket. Som tonåring tränade han simning på elitnivå. Tidiga morgnar i bassängen, nästan alla dagar i veckan. Som vuxen har han haft en rad olika jobb – tills han insåg att han ville satsa på något eget. Och idén till företaget föddes på gymmet. Han såg hur de stilmedvetna, vältränade och funktionsmedvetna killarna med specialträningskläder och avancerade sportdrycker duschade med dubbeldusch och billig vaniljtvål. De borde vilja duscha med något annat, tänkte Tom, och så var idén till Moss & Noor född.
– ”Det fanns inget trovärdigt alternativt när det kommer till träning, där ju fokus ligger på funktion. Allt ska antingen vara billigt, eller så fokuserar det på skönhet. Där fanns det ett hål på marknaden”, säger Tom Flumé.
Radiojournalisten Gunnar Harrius har följt Tom i ett års tid. I sju avsnitt får lyssnaren följa Toms resa, från namnförslag till produktutveckling, genom personliga tragedier och på investerarmöten. Jakten på framgång visar sig mer svårfångad än Tom hade trott.