Träningsagenturen Micom Sweden med märken som Milon, gym80, Five, Utekraft, Hydromassage och Cardioscan i sin portfölj, förändrar nu sitt namn till Micom Fitness Partner.
– “Vi är en helhetsleverantör med ett mål att stötta våra kunder hela vägen. Från affär till lönsam verksamhet. Vi vill att vårt namn representerar just det, att vi är mer än bara en leverantör, vi agerar som din partner.” säger Micom Fitness Partners VD Kenny Isaksson.
Företaget Micom Fitness Partner har funnits i fyra år men inom bolaget finns erfarenhet som sträcker sig 30 år tillbaka. Ägarna Kenny Isaksson och Mats Hasselkvist har varit verksamma inom fitnessbranschen sedan tidigt 90-tal och är välkända profiler.
Agenturen har sedan start satsat på att fylla sin portfölj med varumärken av hög kvalitet och träningskoncept som ska hjälpa gymmen att skapa värde på sina anläggningar. De lägger även fokus på att hjälpa sina kunder med mer än att bara leverera utrustning. Inom bolaget har man samlat på sig kunskap kring driften av anläggningar, marknadsföring, service och ekonomisk rådgivning.
– “Vi brinner för att skapa bra affärer tillsammans med våra kunder och ge dem nya idéer och inspiration för att skapa framtiden gymanläggningar” säger CFO Mats Hasselkvist och lägger till: “Vår vision är att vara en helhetsleverantör och stöttepelare där du kan få hjälp med allt från din klubbs marknadsföring till ekonomiska frågor. Som namnet säger, vi är din partner inom fitness”.
I oktober hade Micom Fitness Partner ett lyckat event och Sweaty Business var på plats. Dagen gick ut på att visa både nya och befintliga produkter men även göra en framtidsspaning för vad branschen är på väg.
– “Målet med dagen var att ta hand om våra kunder samtidigt som vi ville ge dem en inblick i vad man bör satsa på framåt inom gymbranschen säger Kenny.
Besök Micom Fitness Partners hemsida för att läsa mer om deras produkter: micomfitnesspartner.se