Upplever medlemstillväxt med träningsapp
Geir Arne Bjune, chef för träningscentren Spenst Lillehammer och Spenst Arena i Norge jobbar kontinuerligt med att följa med på den digitala utvecklingen. Med ExorLive som verktyg upplever de medlemstillväxt och nöjdare kunder.
På ett träningscenter där alla anställda ger allt, är arbetsdagarna på Spenst Lillehammer och Arena både innehållsrika och fartfyllda.
– “Som ledare önskar jag att ta del
av, och vara med på allt som sker. Arbetsuppgifterna varierar under dagen,
och kan bestå av allt från att städa toaletterna till att ge vägledning”,
berättar Geir Arne Bjune.
Spenst Lillehammer och Spenst Arena integrerade ExorLive i sin egen
Spenst-app för drygt ett år sedan, så att allt är samlat på ett och samma
ställe samt att det lätt kan användas av kunderna.
Lättare och mer effektivt
Geir och hans team lägger mycket energi på ExorLive för att det är en väsentlig del av upplevelsen som deras medlemmar ska få tillgång till. Det är en del av det innehållsrika paketet man får som kund hos Spenst. Medlemmarna får en app som bland annat ger dem tillgång till träningsprogram och sin egen progression.
– ”Vi ser att kunderna som kommer igång är väldigt nöjda. Interaktionen mellan tränare och kunder blir lättare och mer effektiv. I appen kan medlemmarna se beskrivning, bilder och HD-video av övningarna, hämtat från ExorLives övningsbank. Medlemmarna som använder appen ger oss feedback på att detta är ett väldigt bra erbjudande. Vi vill att användningen av ExorLive ska komma naturligt, och att det ska fungera av sig självt”, säger Bjune.
Ger en positiv effekt
De ser också en skillnad i inspiration och resultat hos medlemmarna.
– ”Idag är det flera hundra som aktivt använder appen. Vi vill erbjuda den som ett supplement genom hela resan kunden har hos oss. Så att den till exempel kan användas till gruppträning eller med personlig tränare. Vi ser att ExorLive professionaliserar vår produkt. Kunderna märker att vi erbjuder något som är genomtänkt, professionellt och bra”, fortsätter Bjune.
Centret jobbar kontinuerligt med att erbjuda ett brett utbud till sina medlemmar, och fokuserar nu mycket på gruppträning denna höst.
– ”Det märks att ExorLive, tillsammans med allt det andra vi erbjuder, ger en positiv effekt. Det första året med träningsappen ExorLive Go hade vi en ökning på 600-700 medlemmar, och det är inget tvivel om att det paket vi erbjuder är med och skapar denna ökning av medlemmar. Den största fördelen ExorLive ger oss idag är att det är lätt att dokumentera träningen och att vi lätt kan se historiken tränaren har haft med medlemmen”, menar Geir Arne Bjune.
Utnyttjar dagens digitala resurser
ExorLive har erbjudit en nätbaserad molnlösning i mer än 11 år. ExorLive följer EUs Dataskyddsförordningen (GDPR), och även patientlagen.
– ”Vi har nu lagrat allt i molnet och kan hämta ut informationen när och var som helst. Vi vet att ExorLive är en säker produkt som tar vara på medlemmarnas information. Det är alltså slut på att ha kort liggandes i en låda i receptionsdisken”, fastslår Bjune.
När vi frågar vad Geir Arne tänker om framtiden och vidare om den digitala satsningen för Spenst Lillehammer är han klar och tydlig. – ”Det gäller att hänga med i utvecklingen, och genom att använda ExorLive känner vi att vi är med och utnyttjar dagens digitala resurser. Vi vet att det blir bra omhändertaget från deras sida, och att kunna följa upp medlemmarna på ett ordentligt och seriöst sätt är otroligt viktigt. Den relationen vi har till ExorLive och våra kontakter där, gör att det känns enkelt och tryggt för oss. Vi får bra uppföljning och de åker gärna förbi Lillehammer för att hjälpa oss med det vi har behov för”, avslutar Geir Arne Bjune.
Intresserad av en liknande lösning för ditt gym?
Kontakta ExorLive på 08 – 525 034 08 eller forsaljning@exorlive.com.
Läs mer om ExorLivs lösningar här >>