Zoezi tillsätter Suzanne Möller som ny styrelseordförande

Zoezi är ett av Sveriges starkast växande techbolag och topp två inom affärssystem för friskvårdsbranschen i Sverige. Bolaget som i år fyller 10 år har under sin tillväxtresa de senaste åren fokuserat ytterligare på att växla upp såväl produkt som organisation och vision. Ett steg i detta arbete innebär att också lyfta styrelsearbetet till nästa nivå, nu har Suzanne Möller rekryterats till rollen som styrelsens ordförande.

Under slutet av 2022 påbörjades ett arbete inom Zoezi för att hitta en ny kandidat till posten som styrelseordförande. Tillsammans med Styrelseakademin, Almi företagspartner och deras boardmatch fick styrelsen träffa kandidater för att hitta den perfekta matchen för bolaget. Valet föll till sist på Suzanne Möller.

Suzanne Möller har många års erfarenhet av såväl operativt som strategiskt arbete i både egna och externa bolag i tillväxt.

Hennes specialistkompetens inom framförallt IT, affärsutveckling, produktutveckling, försäljning och marknadsföring kommer att hjälpa Zoezi att lyfta blicken ytterligare i sitt fortsatta arbete framåt.

Suzanne Möller

“Jag är jätteglad att ha fått förtroendet att hjälpa Zoezi i sin tillväxtresa och ser fram emot arbetet framåt!”, säger Suzanne.

Ordförandeklubban vandrar därmed i mars vidare från Mikael Håkansson till Möller.

“Vi tror att ett aktivt och gediget styrelsearbete kan lyfta ett företag till att må ännu bättre samt skapa en ännu bättre tillväxt. Därför känns detta helt rätt för oss”, säger Mikael Håkansson, nuvarande styrelseordförande samt produktägare.

Styrelsens nya form tilltar samtidigt som personalstyrkan växer. Dagens 18 medarbetare kommer under 2023 att landa på 23 om allt går enligt plan.

Styrelsen består av Tomas Öberg (VD), Mikael Håkansson (delägare), Suzanne Möller, (styrelseordförande) samt Markus Johansson (delägare).

Om Zoezi

Zoezi AB har sitt huvudkontor i Linköping, Mjärdevi Center men personalstyrka fördelat via hybrid och remote över hela Sverige.

Produkten Zoezi MyBusiness är det enkla, smarta och moderna affärssystemet för friskvårdsbranschen. Zoezis affärssystem används av över 600 verksamheter och 600 000 aktiva slutanvändare i Sverige.

Zoezi besparar verksamheten och dess kunder både tid och resurser genom automatisering av bokningar, betalningar, bokföring, medlemshantering, hemsida och inpasseringssystem.

Zoezi utläses ”So easy” och står för enkelhet för alla som använder produkten.