Sportkedjan Stadium och löparföretaget Runacademy inleder samarbete från och med den 1 januari 2019. Samarbetet syftar till att inspirera fler till ett aktivt liv och riktar sig lika mycket mot medlemmar som till medarbetare.
Stadium är och har under många år varit en uppskattad sponsor till flertalet av landets stora löparlopp. Bland annat är sportkedjan samarbetspartner till samtliga Midnattslopp, UltraVasan och från och med 2018 även Lidingöloppet. Runacademy är ett etablerat varumärke inom löpning via medlemskap online, över 50 löpargrupper runt om i landet, samt träningsresor. Tillsammans med Stadiums starka närvaro av fysiska och digitala butiker vill man nu inspirera fler till ett aktivt liv. Samarbetet innebär inspiration, aktiviteter och erbjudanden som riktar sig till båda organisationernas medlemmar, kunder och medarbetare.
– Genom kunskap, inspiration och gemenskap vill Runacademy sprida löparglädje till hela Sverige. Det rimmar väl med Stadiums vision om att inspirera fler till en aktiv livsstil och vårt inkluderande tankesätt. Tillsammans vill vi skapa fler aktiva upplevelser året runt, säger Patrizia Nilsson, Head of Sports Marketing på Stadium.
– Stadium är en trovärdig partner som liksom vi verkar över stora delar av landet. De har inspirerat människor till aktivitet i över 30 år har en stark ställning inom den svenska folkrörelsen. Tillsammans kan vi nå ut till, aktivera och möjliggöra löpning för ännu fler, säger Johanna Bäcklund, projektledare på Runacademy.
Följ oss på Instagram:
Sweaty Business: Sweaty Business, Brian van den Brink : @brianvdb