Casall fortsätter den starka tillväxten och går mot ytterligare ett rekordår för det brutna räkenskapsåret 2021/2022. Som en del i den fortsatta tillväxtresan rekryteras nu en ny Chief Marketing Officer i form av Sofia Brandberg.
Casall rapporterade 2020/2021 en omsättningsökning på 21% och fortsätter nu tillväxttakten mot ytterligare ett rekordår. Viktigaste tillväxtmarknader under året är Norge, Spanien och DACH området.
– ”Vi har lagt en tydlig strategi som vi konsekvent arbetar mot och det fortsätter att ge resultat. Samtidigt har vi fortfarande mycket ogjort och jag ser därför verkligen fram emot att välkomna Sofia Brandberg till Casall som ny CMO för att accelerera tillväxtresan ytterligare”, säger Nanna Hedlund, VD för Casall Sport.
Sofia kommer närmast ifrån tjänsten som CMO för gymkedjan Actic Group där hon bland annat lanserat en ny varumärkesplattform och visuell identitet samt lett arbetet med digital försäljning och professionalisering av marknadsfunktionen.
– ”Jag beundrar att Casall under alla år stått fast vid kvalitet och hållbarhet både i design, material och produktion och att man nu uttalat en hög ambition för fortsatt tillväxt. Att dessutom få bidra till träning och hälsa är något jag värderar högt. Jag ser otroligt mycket fram emot att få vara en del av den resan framåt där min roll blir att fortsätta stärka varumärket internationellt och bidra till försäljning på kort och lång sikt”, berättar Sofia Brandberg.
Sofia börjar sin tjänst hos Casall Sport i augusti 2022.