I över 30 år har Casall arbetat med att utveckla ett holistiskt träningsmärke – nu riktas blickarna till USA och den amerikanska marknaden.
Företaget har som mål att bygga ett globalt community. Därför vänder man nu blickarna till USA och den amerikanska marknaden, med fokus på städer som New York och Los Angeles.
Casall har funnits i över 30 år och skriver i ett pressmeddelande att de för första gången är redo att slå sig in på den amerikanska marknaden. Tillsammans med nya samarbetspartnern, PR-byrån Bollare, ska man forstätta på strategin att utveckla Casall till ett av världens ledande holistiska träningsvarumärken.
– ”Vi tror att Casalls berättelse och mantra kommer att fungera bra på den amerikanska marknaden. Att bygga ett community handlar om att dela gemensamma värderingar och kultur; detta sträcker sig bortom länder, språk eller etnicitet. Vi är ett träningsvarumärke som skapar produkter och tjänster för vårt samhälle. Eftersom det finns många människor som delar våra värderingar och den träningskultur vi har i USA, är jag helt övertygad om att det kommer gå bra på den marknaden”, säger Andrew O’Sullivan, marknadschef på Casall.