Den amerikanska gymkedjan Life Time satsar stort på kallbad efter ökad efterfrågan från medlemmarna.
Den ledande amerikanska gymoperatören Life Time har inlett en omfattande utrullning av kallbad på mer än 70 av sina anläggningar. Beslutet grundar sig i en nyligen genomförd medlemsundersökning där över 43 procent av de 1 000 tillfrågade uttryckte intresse för att testa isbad och kryoterapi som en del av sin återhämtning.
”Kallvattenbehandling är en av de mest effektiva metoderna för att återställa både kropp och sinne,” säger Danny King, Life Times chef för återhämtning och prestation. ”Genom att spendera så lite som 30 sekunder i ett kallbad kan du öka din energi, förbättra din sömn och bygga mental motståndskraft.”
Genom att integrera kallbad i Life Times breda utbud av hälsotjänster stärker kedjan sin position som en ledande aktör inom holistisk hälsa och välmående. ”Vi erbjuder våra medlemmar unika möjligheter att leva hälsosamma liv, och kallbad blir nu en viktig del av den upplevelsen,” fortsätter King.
Life Times återhämtningskoncept omfattar även revitaliserande sviter med bastu, ångbastu och hydroterapipooler, samt särskilda återhämtningszoner utrustade med stretchprogram, Hydromassage- och kryoterapibäddar, kompressionsstövlar, massagepistoler och foam rollers.
Enligt 2024 års HFA Global Report från Health and Fitness Association är Life Time den högst rankade gymkedjan i världen sett till intäkter, med en omsättning på 2,22 miljarder USD under 2023. Med den senaste satsningen på kallbad fortsätter Life Time att utveckla sitt premiumerbjudande för en växande skara hälso- och träningsintresserade medlemmar.