Medley har anställt Nils Rådström som Kommersiell chef (CCO). Nils har i sin tidigare roll som COO för PDL Group genomfört en av friskvårdssektorns största tillväxt- och förändringsresor någonsin. Nils Rådström tillträder tjänsten 28:e augusti.
Nils har en bakgrund från Kinnevik och Tele2, där han har haft flera kommersiella och affärsutvecklande roller. Detta i kombination med Nils erfarenhet av att driva lönsam tillväxt från ledande roller i bolag som Gymgrossisten, Mister Spex och PDL gör att han passar perfekt in i ett Medley med höga ambitioner de kommande åren, uppger företaget i ett pressmeddelande.
– Vi är glada och stolta över att Nils valt att ansluta sig till oss på Medley. Nils har erfarenheter och förmågor som kommer att hjälpa oss att utveckla vår verksamhet, stärka vår position som marknadsledare inom stora friskvårdsanläggningar och accelerera den tillväxtresa Medley står inför. Det kommer att hända mycket i och runt Medley de kommande åren och Nils får en nyckelroll i detta, säger Daniel Almgren, VD på Medley.
Medley står inför en tillväxtresa med flertalet nya anläggningar runt om i Sverige vilket skapar nya krav och behov. Nils roll innefattar ansvar för Medleys kommersiella funktioner, liksom Medleys koncept inom bl.a. Bad, Träning, Relax och simkurser, samt ansvar för kommande arbete inom Nya Affärsområden.
– Jag ser otroligt mycket fram emot att få lära känna teamet på Medley och tillsammans bygga vidare på det fina arbete som ligger till grund för Medleys marknadsledande position. Att få jobba med en så meningsfull produkt med så många positiva kunder och medarbetare känns som en fantastisk möjlighet, säger Nils Rådström, tillträdande Kommersiell chef (CCO) på Medley.