I dagarna meddelade NG Dialogue, ett företag som under mer än ett decennium stöttat några av Sveriges och Norges största aktörer inom bilindustrin och träning och hälsa, att de tar ett stort kliv in i Europa genom expansion till utvalda länder.
NG Dialogue har utvecklat en tekniskt kunnig plattform som möjliggör skapandet av automatiserade kundresor, kundengagemang, lojalitet och kommunikation. Plattformen har förmågan att konsolidera flera system till ett, vilket kan optimera hanteringen av kunddialoger, processer och kostnader. Bland de företag som har valt att använda NG Dialogue finns Bavaria, Nordic Wellness, IKSU, Förenade Bil, Brandt Bil och MM Group.
En viktig del i NG Dialogues framgång är deras dedikerade customer success managers som stöttar varje kund både strategiskt och operativt.
”Idag köper man oftast en plattform där allt ligger i ens egna händer att sätta upp komplexa automatiseringar och strategier. Med NG Dialogue får du en extern marknadsresurs vid behov som säkerställer bästa möjliga resultat,” säger Henrik Skagerlind Fasth, VD för NG Dialogue.
Henrik fortsätter:
”Detta är ett mycket spännande steg för NG Dialogue. Vår plattform har bevisat sig gång på gång genom att leverera överlägsna resultat i Sverige och Norge. Nu vill vi förverkliga vår potential på den bredare europeiska marknaden. Till en början till ett par utvalda marknader som representerar en utmärkt utgångspunkt och ser fram emot att stödja ännu fler företag i deras arbete med att förbättra kundresor och engagemang.”
Bolaget vill inte i nuläget avslöja vilka marknader de planerar expandera till.