Peloton tar klivet in i den snabbt växande fitnessracing-världen genom att bli officiell digital träningspartner till Hyrox. Peloton breddar därmed sitt utbud till mer än bara hemträningsutrustning och streaming – och satsar på att bli en helhetsplattform för fitness, prestation och community.
Peloton offentliggjorde samarbetet på sina sociala kanaler i veckan och lanserar i samband med det ett nytt Peloton x Hyrox-träningsprogram med on-demand-klasser. Programmet är utformat för att spegla tävlingsformatets styrke- och konditionsmoment och vänder sig både till dem som förbereder sig inför sin första Hyrox-tävling och till vana deltagare. Med hjälp av Pelotons hemträningsutrustning med löpband, roddmaskiner och annat levereras nu online-träning för Hyrox.
Som en del i lanseringen har Peloton även publicerat en bakom kulisserna-video där några av företagets mest populära instruktörer tränade inför ett Hyrox-race i New York.
Stark expansion för Hyrox – och ny riktning för Peloton
Partnerskapet med Peloton kommer samtidigt som Hyrox fortsätter att expandera internationellt. Varumärket har nyligen arrangerat sitt VM 2025 och ingått samarbeten med kedjor som New York Sports Club, Everlast Gyms och Gold’s Gym, där särskilda Hyrox Performance Centers etablerats för att efterlikna tävlingsupplevelsen på gymgolvet.
För Peloton markerar samarbetet ett steg mot att bli ett mer heltäckande träningsvarumärke som kombinerar digital träning med verkliga träningsupplevelser. Företagets produktchef Nick Caldwell betonade nyligen betydelsen av att stärka gemenskapen:
”Folk förväntar sig, när de köper en Peloton-produkt, att de blir en del av något större. Vi måste erbjuda mer än bara leaderboard, high fives och hashtags… våra medlemmar vill ha mer.”
Partnerskapet med Hyrox stärker den inriktningen genom att knyta ihop Pelotons digitala träningsvärld med en växande tävlings- och communitykultur inom fitnessracing. HYROX har fram tills nu varit en väldigt fysisk produkt, och samarbetet blir minst sagt spännande att följa.

Läs mer
Sweaty Business Podcast avsnitt 114 – Antonia Fält-Kottulinsky, brand manager HYROX Scandinavia – lyssna här på Spotify.
Blogginlägg på Pelotons hemsida – How to train for HYROX with Peloton – klicka här.
Nyhetsrapportering på Athletech News – Peloton partners with HYROX, drops new class series – klicka här.