Technogym rapporterar en rekordomsättning på 721,5 miljoner euro under 2022, vilket motsvarar en ökning med 18 procent jämfört med 611 miljoner euro 2021.
Omsättningen för 2022 ökade med 29 procent inom business-to-business-segmentet.
Technogym hade tvåsiffrig tillväxt på alla kontinenter, särskilt i Nordamerika där det ökade med 46 procent (särskilt i USA) och i Europa där det hade en ökning på 14 procent.
Business-to-consumer-segmentet bromsade in jämfört med 2021, men det var fortfarande 83 procent högre än 2019, vilket visar det fortsatta intresset från slutanvändare för hybridträningslösningar som inkluderar träning hemma, enligt Technogym.
”Vår unikitet har blivit ännu tydligare eftersom kunderna fortsatte att visa sitt stöd tack vare våra rekordinvesteringar i digital innovation och AI”, säger Technogym:s VD och koncernchef, Nerio Alessandri. ”Detta gör det möjligt för oss att stärka vår värdeerbjudande och varumärkeskapital, tack vare Technogym-ekosystemet som kan erbjuda våra fans en enastående träningsupplevelse och stödja branschoperatörerna i denna fas av marknadsåterhämtningen.”
Läs detaljerna här.