Kampen på marknaden för tjänster som gör det möjligt att utöva olika träningsformer på olika träningscenter tilltar i intensitet. Tidigare i veckan stod det klart att amerikanska jätten inom området, ClassPass, köper upp svenska Fitnesscollection.
Nu visar Bruce färska årsredovisning för det brutna räkenskapsåret 2018/2019 att bolaget omsatte 24,7 miljoner kronor förra året. Det kan jämföras med 10,3 miljoner kronor året innan. Företaget avslöjar också att de ska ta konceptet till hela Norden med start i Oslo. Lanseringen där väntas ske i början på nästa år.
“Vi har hela tiden varit lite av en underdog och gillar konkurrens. Vi har jobbat hårt med att hitta den bästa tekniska lösningen och bäst samarbetspartners. Det känns bra att nu gå vidare och lansera på nya platser”, säger Bruce medgrundare Magnus Elm i en kommentar till Breakit.
Bruce presenterar också två nya samarbetspartners – Kedjorna Friskis & Svettis och World Class.