5 trender inom Corporate Wellness 2023 med P-O Osbeck
Corporate Wellness-området är inne i en mycket dynamisk period där pandemin satt djupa avtryck i hur många arbetar och vilka krav och förväntningar som...
25 år sedan Les Mills BODYPUMP lanserades i norden – intervju med pionjären Per-Anders...
Det är 25 år sedan BODYPUMP introducerades på den nordiska marknaden och mycket har hänt sedan dess. Därför passade Les Mills på att prata...
Actic Q4-rapport: ”en positiv avslutning på ett händelserikt år”
Gymkedjan Actic redovisar i sin färska Q4-rapport att fjolårets kraftiga insatser för att vända den negativa trenden för bolaget har börjat ge resultat.
Omsättningen ökade...
Activage öppnar sitt femte träningscenter – det första i franchiseformat
Activage, som kombinerar högkvalitativ träning med social gemenskap på center som är utformade för seniorer, är på gång att öppna sitt femte träningscenter, denna...
Stark medlemstillväxt för SATS – men underskottet ökade
SATS presenterade idag resultaten från Q4 2022. Höga elpriser och inflationstryck fortsätter att påverka företaget. Men på längre sikt planerar företaget att höja priserna...
Norge: Datatilsynet tilldelar SATS straffavgift om 10 miljoner norska kronor
Den norska myndigheten Datatilsynet (motsvarande svenska Integritetsskyddsmyndigheten) har bekräftat böter om 10 miljoner norska kronor till träningskedjan SATS. Beslutet kommer efter flera anmälningar om...
Bildextra: Succé för eventet KlubbSverige Exclusive 2023
Tidigare i veckan genomfördes årets första stora branschevent, KlubbSveriges årliga event KSX (KlubbSverige Exclusive), på Steam hotell i Västerås.
För stora delar av den svenska...
Zoezi tillsätter Suzanne Möller som ny styrelseordförande
Zoezi är ett av Sveriges starkast växande techbolag och topp två inom affärssystem för friskvårdsbranschen i Sverige. Bolaget som i år fyller 10 år...
Adidas och LES MILLS presenterar strategiskt samarbete – ska forma framtidens träning
Häromdagen presenterade adidas och Les Mills ett nytt partnerskap som kopplar samman de två starka varumärkena för att forma framtidens träning genom en blandning...
NOCCO ny partner till Svenska Basketbollförbundet
Svensk Basket växer och intresset för landslagen, ligorna, ungdoms- och spontanbasket ökar.Nu inleder Svenska Basketbollförbundet (Svensk Basket) och NOCCO ett långsiktigt partnerskap som täcker herr- och damlandslagen samt förbundets streetbasket-tour.–...