5 trender inom Corporate Wellness 2023 med P-O Osbeck

0
Corporate Wellness-området är inne i en mycket dynamisk period där pandemin satt djupa avtryck i hur många arbetar och vilka krav och förväntningar som...

25 år sedan Les Mills BODYPUMP lanserades i norden – intervju med pionjären Per-Anders...

0
Det är 25 år sedan BODYPUMP introducerades på den nordiska marknaden och mycket har hänt sedan dess. Därför passade Les Mills på att prata...

Actic Q4-rapport: ”en positiv avslutning på ett händelserikt år”

0
Gymkedjan Actic redovisar i sin färska Q4-rapport att fjolårets kraftiga insatser för att vända den negativa trenden för bolaget har börjat ge resultat. Omsättningen ökade...

Activage öppnar sitt femte träningscenter – det första i franchiseformat

0
Activage, som kombinerar högkvalitativ träning med social gemenskap på center som är utformade för seniorer, är på gång att öppna sitt femte träningscenter, denna...

Stark medlemstillväxt för SATS – men underskottet ökade

0
SATS presenterade idag resultaten från Q4 2022. Höga elpriser och inflationstryck fortsätter att påverka företaget. Men på längre sikt planerar företaget att höja priserna...

Norge: Datatilsynet tilldelar SATS straffavgift om 10 miljoner norska kronor

0
Den norska myndigheten Datatilsynet (motsvarande svenska Integritetsskyddsmyndigheten) har bekräftat böter om 10 miljoner norska kronor till träningskedjan SATS. Beslutet kommer efter flera anmälningar om...

Bildextra: Succé för eventet KlubbSverige Exclusive 2023

0
Tidigare i veckan genomfördes årets första stora branschevent, KlubbSveriges årliga event KSX (KlubbSverige Exclusive), på Steam hotell i Västerås. För stora delar av den svenska...

Zoezi tillsätter Suzanne Möller som ny styrelseordförande

0
Zoezi är ett av Sveriges starkast växande techbolag och topp två inom affärssystem för friskvårdsbranschen i Sverige. Bolaget som i år fyller 10 år...

Adidas och LES MILLS presenterar strategiskt samarbete – ska forma framtidens träning

0
Häromdagen presenterade adidas och Les Mills ett nytt partnerskap som kopplar samman de två starka varumärkena för att forma framtidens träning genom en blandning...

NOCCO ny partner till Svenska Basketbollförbundet

0
Svensk Basket växer och intresset för landslagen, ligorna, ungdoms- och spontanbasket ökar.Nu inleder Svenska Basketbollförbundet (Svensk Basket) och NOCCO ett långsiktigt partnerskap som täcker herr- och damlandslagen samt förbundets streetbasket-tour.–...