Moss & Noor mer än dubblar försäljningen under 2021. Förlust vänds till positivt rörelseresultat.
– Vi följer den plan som ligger. Vi mår bra, kommenterar vd Tom Flumé
Hudvårdsföretaget Moss & Noor går som tåget. Bolaget mer än dubblade försäljningen 2021 jämfört med föregående år. Rörelseresultatet vändes från negativt till positivt. Omsättningen landade på strax under två miljoner kronor.
Tom Flumé, grundare och vd Moss & Noor:
– Vi följer den plan som ligger. Att försäljningen tar fart är resultat av fokuserat arbete på rätt saker: våra kunder och våra produkter. Vi mår bra.
Flumé fortsätter:
– Vi närmar oss full distribution i Sverige vad gäller återförsäljare, samtidigt som vår e-handel (direktförsäljning mot privatpersoner) stadigt ökar månad för månad.
Trenden för bolaget är starkt positiv. Inte minst då Tom Flumé våren 2022 vann tv-programmet The Apprentice Sverige på TV4. Entreprenören och investeraren Gunilla von Platen valde då att investera i bolaget. För 2022 och 2023 är det fortsatt tillväxt och utlandsexpansion som gäller.
– 2022 är ett spännande år. Export står på schemat. Första marknader utanför Norden blir länder i Sydeuropa. Mer info om det kommer inom kort, säger Tom Flumé.
Om investringen från Gunilla von Platen säger han:
– Gunillas känsla för affärer imponerar på mig. Att hon fått upp ögonen för detta tillväxtbolag och klivit på tåget som delägare och investerare vid exakt rätt tillfälle.
Målsättningen för 2022 är att återigen minst dubbla omsättningen med bibehållen lönsamhet.
– Det är en balansgång mellan att gasa på för fullt och att inte köra av vägen och ta förluster. Vi ökar omsättningen och takten i bolaget med full kontroll.
***
Moss & Noor är en svenskt livsstilsvarumärke som utvecklar funktionella hudvårdsprodukter speciellt framtagna för dig som tränar. 100% veganska och producerade i Sverige. det lanserades 2020 av tidigare elitsimmare Tom Flumé. Moss & Noor produkter finns att köpa på utvalda återförsäljare inom apotek, hudvård och träning i Sverige samt övriga Norden.