Gästkrönika: Boosta lönsamheten för dig som PT eller för hela PT-verksamheten

0
Av: Cecilia W Dettner, VD STAC I mitt yrke och vår bransch hör vi  ofta att PT-verksamheten inte är lönsam eller att man inte kan...

Coneline – effektiv och säker träning med svänghjul

0
Coneline – effektiv och säker träning med svänghjul Med introduktionen av produkten Coneline Full-Forcer har uppfinnaren och entreprenören Kjell Insulander tagit svänghjulsträningen till nästa nivå....

Stadium och Lidingöloppet i samarbete

0
Sportkedjan Stadium, med totalt cirka 170 butiker och e-handel, går in som huvudsponsor till TCS Lidingöloppet och kommer bland annat att ansvara för sportbutiken...

Efter HIIT kommer… Recovery?

0
Trenden med högintensiva intervallbaserade träningspass är en av de starkaste trenderna de senaste åren. Och populariteten verkar inte avta den närmaste tiden. Men med...

Hur expanderar man ett gymkoncept internationellt?

0
Hur tar man ett fungerande gymkoncept ifrån den lokala marknaden ut på den globala scenen? Det är är vad entreprenörerna bakom det norska gymkonceptet...

Scandinavian Club Business Days x Sweaty Business

0
Vi är glada att kunna gå ut med nyheten att Sweaty Business ingått ett samarbete med Fitnessfestivalen kring att vara medarrangör till inspirationseventet Scandinavian...

STAC och WellTech Labs/Twiik i strategiskt samarbete

0
Utbildningsföretaget STAC, Scandinavian Top Athletic Center, och WellTech Labs/Twiik berättar i ett pressmeddelande att de ingått ett strategiskt samarbete med målet att revolutionera marknaden med nya...

Konsumentombudsmannen: ”Gym får inte ha flera års bindningstid”

0
Ett års bindningstid för gymkortet är ok, men inte två eller tre år. Det anser domstolen efter att Konsumentombudsmannen, KO, bett den pröva saken. KO...

Actic säljer verksamheten i Finland

0
I ett pressmeddelande meddelar Actic Group att företaget avyttrar sin verksamhet i Finland, bestående av tre träningsanläggningar. De aktuella anläggningarna omsatte enligt företaget cirka 15...

#sweatybusinesspod avsnitt 39 – ”Marketing as usual is dead”

0
Under årets Workout Åre Business Day-event var Sweaty Business inbjudna att föreläsa kring saker som funkar och inte i dagens marknadsföring. I detta avsnitt...