EuropeActive arrangerar toppmötet Active Leadership Forum i Köpenhamn 5-7 september
Den 5-7 september arrangerar EuropeActive sin top summit – Active Leadership Forum – i Köpenhamn.
Active Leadership Forum (ALF) är den ledande sammankomsten för chefer...
Brian van den Brink – Sweaty Business podcast #129
I den här sommarspecialen så är det ingen mindre än den här poddens värd och grundare av Sweaty Business, Brian van den Brink, som...
Les Mills-rapport: ”Generation Z är en stor outnyttjad marknad”
Enligt en ny rapport från Les Mills kommer Generation Z att ha en större inverkan på den globala fitnessmarknaden än någon tidigare generation.
Rapporten, med...
Friskis&Svettis Stockholm blir officiell partner till Hammarby Fotboll
Sedan några år tillbaka har Friskis&Svettis Stockholm ett samarbete med Hammarby fotbolls damlag. Samarbetet med Hammarby fotboll har nu utökats till att bli hela...
Kresten Juel Jensen, CEO Motosumo – Sweaty Business Podcast #128
I det här avsnittet sätter vi oss ner med Kresten Juel Jensen, VD och medgrundare av den inomhuscyklingplattformen Motosumo.
Företaget tillhandahåller en plattform som...
GIH-studie: ”Högre kondition minskar risk för cancer”
Ny studie från Gymnastik- och idrottshögskolan och Karolinska Institutet visar att högre kondition är kopplat till lägre risk för att drabbas och dö till...
On presenterar sin hittills snabbaste sko – Cloudboom Echo 3
Schweiziska On lanserar löparskon Cloudboom Echo 3 – och den uppges vara varumärkets snabbaste sko hittills.
Skon är den första med varumärkets Helion HF Hyperfoam,...
STC Training Club årsrapport 2022 – positiva vindar i spåren av...
Friskvårdskedjan STC rapporterar för räkenskapsåret 2022 en omsättningsökning med nästan 20 procent, men samtidigt ett negativt resultat om cirka -36 miljoner kronor.
I företagets årsredovisning...
Hudvårdsmärket Moss & Noor tar klivet in i Norge med landets...
Hudvårdsföretaget Moss & Noor expanderar till Norge. Först ut är landets största butikskedja Vita.
– Det är helt avgörande för oss att arbeta med snabba...
Friskvårdsföretagen aktiverar #BEACTIVE DAY i Sverige
Varje år arrangeras BEACTIVE DAY runtom i Europa. I år är datumet satt till den 23 september. Det är en kampanj för att fira...























