Nike tar gamification till nästa nivå med skotest-spel

0
Nyligen lanserade Nike sin senaste modell, "Nike Epic React" (världens kanske mest stötdämpande sko?). Men det är inte själva skon vi är mest intresserade av, utan snarare hur lanseringen gick till. I samband med lanseringar...

Träningsresor fortsätter att öka i populäritet – trenderna är tydliga

0
Dagarna då vi såg semesterresor bara som ett tillfälle att ligga still, lapa sol, bada och göra så lite som möjligt är sedan länge förbi.  Marknaden för träningsresor fortsätter att öka och det är framförallt...

Adidas rapporterar sitt starkaste år någonsin – 21 miljarder EUR i omsättning

0
Adidas ökade sin omsättning med 16% under 2017 och kunde för första gången redovisa en omsättning högre än 21 miljarder EUR. "Vi gjorde stora framsteg när det gäller att uppnå vårt mål om att bli...

#vadegrejen med Friskis&Svettis?

0
I detta avsnitt av #sweatybusinesspod träffar vi Tina Uppfeldt, som är utvecklingsansvarig på Friskis&Svettis. Det som startade för 40 år sedan (1978) med en instruktör och en enda klassdeltagare har växt ut till en...

Marknaden för trampolin- och parkourparker fortsätter att växa

0
Marknaden för trampolin och hinderbaneanläggningar har exploderat senaste åren, inte minst tack vare parkor, hinderbanelopp och programformat som Ninja Warrior. Det är förstås också mycket tack vare sociala medier som Instagram och Youtube att...

TREN18 – event med fokus på träningsbranschens största utmaningar

0
Den 26 – 27 april genomförs träningsbranschseminariet – TREN18 – på Thon Hotel Gardermoen i Norge. Den röda tråden i programmet är drift av träningscenter och tar utgångspunkt i en marknadsundersökning som visar på...

NOCCO utökar glassortimentet

0
Förra sommaren lanserade NOCCO en svalkande isglass med samma somriga smak som den populära drycken NOCCO Caribbean. En sockerfri nyhet inspirerad av sol, palmer och turkosa hav. Nu återvänder glassen och får sällskap av ytterligare en smak – NOCCO ICE...

Vitaminer i sprayform

0
Det svenska företaget  A to K lanserar funktionella vitaminsprayer och introducerar därmed ett helt nytt segment på den svenska marknaden. De första produkterna - Defence, Care och Shine - kommer initialt att säljas på...

Evidensbaserad praktik

0
Evidensbaserad praktik är ett utbildningsföretag grundat av Seth Ronland som är riktat till personliga tränare och terapeuter. Tre grundpelare Utbildningarna arbetar utifrån tre grundpelare; Evidens, kontext och kompetens. Evidensbaserad praktik innebär att den professionelle väger samman...

#vadegrejen med DNA-analyser?

0
I veckans #weatybusinesspod pratar vi DNA-analyser med Dennis Hamberg (VD) och Niklas Andersson (personlig tränare och ambassadör) från DNA-analysföretaget Your DNA Scandinavia. Vi reder bland annat ut hur DNA-tester funkar, vilka svar man kan få ut, hur analyserna...