Stadium lanserar nytt koncept för sneakers

Bildkälla: Stadium

Stadium lanserar under våren det nya och fristående konceptet Sneakers Point. Genom en stark digital närvaro och butiker i utvalda städer ska konceptet svara upp mot den svenska efterfrågan på sneakers. Redan den 20 mars lanseras Sneakers Points e-handel. Två dagar senare slås portarna upp i Norrköping till den första fysiska butiken. Näst på tur är Malmö som får en egen Sneakers Point-butik i april.

Sneakers Point är som det låter – en destination för alla som älskar sneakers. Förutom ett av marknadens bredaste sortiment av sneakers från bland andra adidas Originals, Nike Sportswear och Reebok Classic, erbjuder konceptet även utvalda plagg och accessoarer. Målgruppen är yngre personer och alla som är intresserade av sneakers.

– ”Vår tradition och vårt DNA bygger på att vi ständigt utmanar oss själva och branschen. Den här gången gör vi det lite annorlunda och satsar helhjärtat på skor. Sneakers Point är en destination för alla oss som älskar sneakers och vill få tillgång till det hetaste utbudet. Den digitala närvaron står i centrum, med ett brett och ständigt uppdaterat sortiment som kompletteras med fysiska butiker på utvalda platser”, säger Karl Eklöf, CEO på Stadium Group

Efter öppningen i Linden köpcentrum i Norrköping är det Malmös tur när Sneakers Point slår upp portarna i köpcentrumet Emporia under april.

– ”Med rätt utbud, inspirerande köpupplevelse och engagerad personal kommer vi att vara en destination för att handla, inspireras och lära sig mer om sneakers. Vi ser potential för fler butiker men fokuserar nu på e-handeln, Norrköping och Malmö”, säger Roger Palffy, General Manager för Sneakers Point.

– ”Målgruppen för Sneakers Point är yngre personer som följer trender och älskar sneakers. Vi riktar oss till alla men tror att många tjejer kommer att gilla konceptet. Det handlar både om utbudet och utformningen av butikerna som andas ung kvinnlig livsstil”, avslutar Roger Palffy, General Manager för Sneakers Point.

SneakersPoint.se öppnar den 20 mars 2018 och följs av de fysiska butikerna i Norrköping (22 mars) samt Malmö (5 april).