Adidas rapporterar sitt starkaste år någonsin – 21 miljarder EUR i...

0
Adidas ökade sin omsättning med 16% under 2017 och kunde för första gången redovisa en omsättning högre än 21 miljarder EUR. "Vi gjorde stora framsteg...

#vadegrejen med Friskis&Svettis?

0
I detta avsnitt av #sweatybusinesspod träffar vi Tina Uppfeldt, som är utvecklingsansvarig på Friskis&Svettis. Det som startade för 40 år sedan (1978) med en...

Marknaden för trampolin- och parkourparker fortsätter att växa

0
Marknaden för trampolin och hinderbaneanläggningar har exploderat senaste åren, inte minst tack vare parkor, hinderbanelopp och programformat som Ninja Warrior. Det är förstås också...

TREN18 – event med fokus på träningsbranschens största utmaningar

0
Den 26 – 27 april genomförs träningsbranschseminariet – TREN18 – på Thon Hotel Gardermoen i Norge. Den röda tråden i programmet är drift av...

NOCCO utökar glassortimentet

0
Förra sommaren lanserade NOCCO en svalkande isglass med samma somriga smak som den populära drycken NOCCO Caribbean. En sockerfri nyhet inspirerad av sol, palmer och turkosa hav. Nu...

Vitaminer i sprayform

0
Det svenska företaget  A to K lanserar funktionella vitaminsprayer och introducerar därmed ett helt nytt segment på den svenska marknaden. De första produkterna -...

Evidensbaserad praktik

0
Evidensbaserad praktik är ett utbildningsföretag grundat av Seth Ronland som är riktat till personliga tränare och terapeuter. Tre grundpelare Utbildningarna arbetar utifrån tre grundpelare; Evidens, kontext...

#vadegrejen med DNA-analyser?

0
I veckans #weatybusinesspod pratar vi DNA-analyser med Dennis Hamberg (VD) och Niklas Andersson (personlig tränare och ambassadör) från DNA-analysföretaget Your DNA Scandinavia. Vi reder bland annat ut hur...

Kan DNA-analys avslöja det perfekta kost- och träningsupplägget?

0
Det låter nästan för bra eller futuristiskt för att vara sant; genom ett enkelt test få svaren på frågorna som så många undrar över:...

Clarion Hotel Sign – ett hotellgym utöver det vanliga

0
Clarion Hotel Sign förstärker sitt hållbarhetsfokus och implementerade under 2017 en helt ny, miljövänlig, gymstandard där energin som produceras under träning tas tillvara på...

Ny generalsekreterare för Friskis&Svettis

0
Friskis&Svettis, Sveriges största idrottsförening med drygt 550 000 medlemmar, har utsett Susanne Jidesten till ny generalsekreterare. Susanne är idag HR-chef på Svenska Kyrkans nationella nivå...

Barebells lanserar nya proteinglassar – utan tillsatt socker

0
Nu lanserar Barebells proteinglassar för alla som önskar ett hälsosammare alternativ. Nyheterna består av Barebells populära proteinbars i glassform och två helt nya Ice...

Wattbike lockar nya marknadssegment till gymmen genom nya cykelkoncept

0
Under 2017 valde utrustningsleverantörsföretaget Concept träningsredskap att göra en kraftsamling kring Wattbike i Norden genom att skapa kompletta produktlösningar för olika marknadssegment. Primärt har Concept...

Bruce växer så det knakar – siktar på den nordiska marknaden

0
Det digitala gymmedlemskapet Bruce kan stoltsera med en kraftig tillväxt under sitt första år på marknaden. Sedan lanseringen i januari förra året har företaget...

Mobila meditationsstudios tar över gatorna i USA

0
Mobila meditationsstudios, som erbjuder tidstörstande och stressade amerikaner en stund av lugn och meditation, poppar nu upp på olika håll i amerikanska städer. I likhet...

”Många har för oflexibla medlemsmodeller”

0
Den internationella branschorganisationen IHRSA:s Europeiske chef, Florian Cartoux, menar i en intervju med t-i.no att många träningcenteroperatörer i Norden har en för oflexibel medlemsskapsstruktur. IHRSA...

Soul Blade & Soul Run Free Pro Bio – din egna löpcoach i örat

0
Soul Blade & Soul Run Free Pro Bio  Under årets CES (Consumer Electronics Show) presenterade Soul Electronics två nya produkter som tar upp kampen mot, inte bara andra...

Paleo Crunch blir Kleen Sports Nutrition

0
Paleo Crunch har blivit en stor framgång med sina bars gjorda helt med naturliga råvaror. Nu satsar de ännu mer och byter namn till...

Uppköp och ökad kundlojalitet drev tillväxt för Actic under 2017

0
I ett pressmeddelande meddelar gymkedjan Actic att företaget under 2017 ökade sin omsättning med 10% (881 miljoner SEK), primärt drivet av uppköp av träningsanläggningar (bland...

Stadium lanserar nytt koncept för sneakers

0
Stadium lanserar under våren det nya och fristående konceptet Sneakers Point. Genom en stark digital närvaro och butiker i utvalda städer ska konceptet svara...