Gunilla von Platen-backade Moss & Noor växer så det knakar – försäljningen ökade med...
Moss & Noor mer än dubblar försäljningen under 2021. Förlust vänds till positivt rörelseresultat.– Vi följer den plan som ligger. Vi mår bra, kommenterar...
Tre säljstrategier som ditt gym behöver bemästra
Hur vi säljer medlemskap har förändrats - har ditt gym anpassat sig till dagens marknadsvillkor?
För i tiden var det enklare - då fanns det...
Bruce värvar marknadschef från Storytel
Bruce, som skapat ett digitalt gymkort där användaren kan träna på flera olika gym och studios med ett och samma medlemsskap, plockar in Kajsa Berthammar som...
Urbanista släpper ett par helt solcellsdrivna hörlurar
Det svenska ljudföretaget Urbanista meddelar att de snart kommer att lansera världens första solcellsdrivna trådlösa, aktiva brusreducerande hörlurar - Urbanista Phoenix.
Företaget har redan ett...
IHRSA Global report 2022: tydliga tecken på återhämtning för träningsindustrin
Träningsmarknader runt om i världen visar "betryggande tecken på återhämtning" efter pandemin enligt den nysläppta 2022 IHRSA Global Report.
I Europa har återhämtningen varit fragmenterad,...
Mässan Eco Life Scandinavia byter namn till Eco Living Scandinavia
Evenemangsarrangören, Diversified Communications, har meddelat att Eco Life Scandinavia – mässan för hållbara och ekologiska produkter – kommer att byta namn till Eco Living...
Hur ser din prisstrategi ut?
De senaste 20 åren har vi sett att priset för träningsmedlemskap generellt legat kvar på ungefär samma nivåer eller gått ner trots att driftkostnaderna ständigt...
Foodbox lanseras på Nordic Wellness
Fuuds nyligen förvärvade varumärke inom hälsosamma och näringsriktiga måltider, Foodbox, blir centralt listat hos Nordic Wellness. Foodbox lanseras inledningsvis på 57 gym, och utökas...
Nyhet från Technogym: Biostrength – effektivare styrketräning med artificiell intelligens
Technogyms nya styrketräningsserie Biostrength är designad för att hjälpa användare att få bättre resultat av sin styrketräning. Med artificiell intelligens anpassas träningsprogrammen efter varje...
“Fri parkering och bastu!” – Locka nya kunder med mervärden istället för prisreducering
Efter två år av pandemi har ingenting varit sig likt vad gäller vare sig beteenden hos din målgrupp eller säsonger. Vi alla hoppas självklart...