NOCCO summer edition 2018 är här
För tredje året i rad lanserar NOCCO en limited summer edition – NOCCO Carnival med smak exotiska frukter.
2016 lanserade NOCCO sin första summer edition...
Så föryngrar du hjärnan med träning
Fysisk aktivitet gör dig starkare och smartare. Men visste du att det också kan minska risken för demens med 40 procent och föryngra din...
Sweaty Business duo startar sandlåde-gym mitt i centrala Stockholm
Efter att Brian van den Brink, en av grundarna till Sweaty Business Media, nyligen besökt Los Angeles, är saken klar!
Att "boutique fitness" är det...
#vadegrejen med boutique fitness och IHRSA Convention?
#sweatybusinesspod avsnitt 38 - Brian har varit i Kalifornien och besökt ett antal olika boutiquegym/studios i Los Angeles och deltagit på träningsbranschmässan IHRSA Convention...
Nike tar gamification till nästa nivå med skotest-spel
Nyligen lanserade Nike sin senaste modell, "Nike Epic React" (världens kanske mest stötdämpande sko?).
Men det är inte själva skon vi är mest intresserade av,...
Träningsresor fortsätter att öka i populäritet – trenderna är tydliga
Dagarna då vi såg semesterresor bara som ett tillfälle att ligga still, lapa sol, bada och göra så lite som möjligt är sedan länge...
Adidas rapporterar sitt starkaste år någonsin – 21 miljarder EUR i...
Adidas ökade sin omsättning med 16% under 2017 och kunde för första gången redovisa en omsättning högre än 21 miljarder EUR.
"Vi gjorde stora framsteg...
#vadegrejen med Friskis&Svettis?
I detta avsnitt av #sweatybusinesspod träffar vi Tina Uppfeldt, som är utvecklingsansvarig på Friskis&Svettis. Det som startade för 40 år sedan (1978) med en...
Marknaden för trampolin- och parkourparker fortsätter att växa
Marknaden för trampolin och hinderbaneanläggningar har exploderat senaste åren, inte minst tack vare parkor, hinderbanelopp och programformat som Ninja Warrior. Det är förstås också...
TREN18 – event med fokus på träningsbranschens största utmaningar
Den 26 – 27 april genomförs träningsbranschseminariet – TREN18 – på Thon Hotel Gardermoen i Norge. Den röda tråden i programmet är drift av...
NOCCO utökar glassortimentet
Förra sommaren lanserade NOCCO en svalkande isglass med samma somriga smak som den populära drycken NOCCO Caribbean. En sockerfri nyhet inspirerad av sol, palmer och turkosa hav. Nu...
Vitaminer i sprayform
Det svenska företaget A to K lanserar funktionella vitaminsprayer och introducerar därmed ett helt nytt segment på den svenska marknaden. De första produkterna -...
Evidensbaserad praktik
Evidensbaserad praktik är ett utbildningsföretag grundat av Seth Ronland som är riktat till personliga tränare och terapeuter.
Tre grundpelare
Utbildningarna arbetar utifrån tre grundpelare; Evidens, kontext...
#vadegrejen med DNA-analyser?
I veckans #weatybusinesspod pratar vi DNA-analyser med Dennis Hamberg (VD) och Niklas Andersson (personlig tränare och ambassadör) från DNA-analysföretaget Your DNA Scandinavia. Vi reder bland annat ut hur...
Kan DNA-analys avslöja det perfekta kost- och träningsupplägget?
Det låter nästan för bra eller futuristiskt för att vara sant; genom ett enkelt test få svaren på frågorna som så många undrar över:...
Clarion Hotel Sign – ett hotellgym utöver det vanliga
Clarion Hotel Sign förstärker sitt hållbarhetsfokus och implementerade under 2017 en helt ny, miljövänlig, gymstandard där energin som produceras under träning tas tillvara på...
Ny generalsekreterare för Friskis&Svettis
Friskis&Svettis, Sveriges största idrottsförening med drygt 550 000 medlemmar, har utsett Susanne Jidesten till ny generalsekreterare.
Susanne är idag HR-chef på Svenska Kyrkans nationella nivå...
Barebells lanserar nya proteinglassar – utan tillsatt socker
Nu lanserar Barebells proteinglassar för alla som önskar ett hälsosammare alternativ. Nyheterna består av Barebells populära proteinbars i glassform och två helt nya Ice...
Wattbike lockar nya marknadssegment till gymmen genom nya cykelkoncept
Under 2017 valde utrustningsleverantörsföretaget Concept träningsredskap att göra en kraftsamling kring Wattbike i Norden genom att skapa kompletta produktlösningar för olika marknadssegment.
Primärt har Concept...
Bruce växer så det knakar – siktar på den nordiska marknaden
Det digitala gymmedlemskapet Bruce kan stoltsera med en kraftig tillväxt under sitt första år på marknaden. Sedan lanseringen i januari förra året har företaget...